jueves, 13 de enero de 2011

Possibles serveis d'atenció domiciliària


  •  TELEASSISTÈNCIA

     El seu objectiu és millorar la qualitat de vida de les persones en risc de dependència i donar un clar suport a les famílies cuidadores, afavorir també la permanència de la persona en el seu domicili i facilitar la comunicació amb l'exterior. En definitiva, el que es vol aconseguir amb aquest sistema és fer que la gent gran es senti segura a casa seva.

     Està adreçat generalment a persones grans d'entre 75 a 80 anys que viuen la major part del dia o permanentment soles, o bé, que conviuen amb persones en situació similar, però sempre s'ha de tenir en compte l'estat de cada persona. 
           
     La teleassistència és un servei que permet a la persona usuària comunicar-se les 24 hores del dia amb un centre d'atenció, perquè en cas de necessitat pugui ser atesa immediatament. Concretament consisteix en un aparell que es porta a sobre, en forma de penjoll i està connectat al telèfon. El contesta  un equip de professionals que li aportarà l'atenció que necessiti des d'una central que hi ha a Barcelona. S'ha de portar durant tot el dia a casa, ja que quan se surt al carrer ja no funciona.  S'ha de fer servir en el cas que hi hagi una caiguda, que la persona se senti sola...

     Quan es pensa que ha passat alguna cosa greu acudeix a casa d'aquestes persones una furgoneta, si no pot venir aquesta, vénen els bombers i sinó la policia, qui té una copia de la clau de totes les persones grans de més de 80 anys, guardades amb un codi, és a dir, no hi posa l'adreça a la que pertany la clau.  Si la central de Barcelona veu que la persona està per exemple dues setmanes sense trucar doncs aquests els truquen per assegurar-se que estan bé.

         

  •  TREBALLADORA FAMILIAR
     Ve a ser com una assistenta. És una persona que ve uns certs dies a la setmana i fa totes aquelles tasques que la persona gran no pot desenvolupar, per exemple la higiene personal, acompanyament fora de la llar, suportar mancances d'autonomia física, gestions, compres i organització de l'administració de la llar.
       
  • AUXILIAR DE LA LLAR

     Aquesta persona s'encarrega de netejar la llar.

  • SERVEI DE MENJADOR
     Consisteix en proporcionar un àpat diari a les persones que no poden cuinar-se. El menjar és equilibrat i personalitzat. Quan se sol·licita, el primer que fan és donar-te un microones si no el tens. Després porten el menjar segons se sol·liciti, cada dia, tres dies a la setmana... Porten el dinar i el sopar. Hi ha gent a qui li porten en un dia el menjar per tres dies, amb altres persones no ho poden fer perquè es menjaria tot el menjar en un dia o el llençaria.

  • TRANSPORT ADAPTAT
    La gent gran ha d'anar a centres de dia i, per tant, aquesta és una manera còmoda de transport. Els porten des de casa seva fins a la residència. Gràcies a aquest servei, ha augmentat el nombre de peticions des dels centres de dia.
 



Coneixeu algun altre tipus de servei d'atenció domiciliària per gent gran?

No hay comentarios:

Publicar un comentario